Aan belangstelling geen gebrek - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu Aan belangstelling geen gebrek - Reisverslag uit Loenen, Nederland van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu

Aan belangstelling geen gebrek

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Juli 2014 | Nederland, Loenen

Voordat we aan ons adoptie avontuur begonnen dachten we, we stoppen met onze blog als we terug zijn uit China. Maar eigenlijk houdt dit avontuur niet op bij het arriveren in Nederland. Dan begint het echte adoptie proces pas. We hebben Jingjing al bijna 3 weken geleden in onze armen mogen sluiten, maar de eerste tweeënhalve week waren niet onder "normale" omstandigheden. Je vliegt in 2 weken 4x met een kind van 5 van hot naar her. Je slaapt in luxe hotels, maar zit wel bij elkaar op de lip, je spreekt geen woord van elkaars taal, eet altijd buiten de deur. Nee het adoptie proces gaat nu pas echt beginnen. En of we met deze nog doorgaan weten we niet, zo lang we er nog behoefte aan hebben gaan we door. Dus jullie merken het vanzelf.
Wat ontzetten leuk en mooi is om te horen dat erg veel mensen onze blog lezen. Er is ons meerdere malen aangegeven dat ze het zo mooi vinden om ons te volgen en dat terwijl we maar een normaal gezin zijn.
Als we momenteel in ons dorp lopen of fietsen worden we om de haverklap aangesproken en wordt er een gesprekje gevoerd. Het lijkt wel of we een bekende Nederlander zijn. En dan de belangstelling in de vorm van kaarten, bloemen, cadeautjes, mailtjes etc.. Het doet ons goed om te ervaren dat mensen zo betrokken zijn.

• 20 Juli 2014 - 07:14

Familie De Jong:

Welkom thuis JingJing!
    Neem de tijd voor dit proces! Veel bewondering voor hoe jullie dit doen BN-ers ;-)!

• 20 Juli 2014 - 15:39

Boas(beibei):

Beste Jingjing, WELKOM IN NEDERLAND!!! Wat leuk dat je nu ook in Nederland bent. Over 3 maanden kun je denk ik al heel goed Nederlands praten. Je moet zeker wel wennen of niet? Dat komt allemaal goed. Ik vind sommige dingen ook nog steeds spannend. Dan ben ik blij dat ik nu een papa en mama heb die ik alles mag vertellen. Ik weet zeker dat jij ook zo'n papa en mama hebt.
    Wat geweldig mooi voor ons om jullie verhalen te lezen. Zo herkenbaar! We gaan elkaar zeker ontmoeten, wen maar lekker aan elkaar.
    groetjes Boas en familie.