Onze kanjers - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu Onze kanjers - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu

Onze kanjers

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Familie

13 Juli 2014 | China, Peking

Vanmorgen lazen we een mooie reactie van de juf van Rens dat Rens het zo goed doet en ook goed begrijpt wat wij aan het doen zijn en dat we met het vliegtuig weg zijn. Wat zijn we blij dat hij het deze weken ook zo goed doet. Ook thuis samen met opa en oma.
Vandaag verder rustig aan gedaan, want ons andere mannetje was nog niet helemaal op en top. Hij kwam vannacht al vroeg bij ons in bed en het was echt een kacheltje. Eerst nog maar een paracetamol gegeven en daarna is hij weer in slaap gevallen. Hij wilde ook nog niks eten bij het ontbijt, dus verder maar rustig opgestart.
Later op de ochtend nog even een paar souvenirs gekocht en daarna naar de Carrefour om broodjes te halen voor tussen de middag en een extra koffer. Jingjing heeft hem uitgezocht en deze is dan nu ook voor hem. Wat is hij daar trots op dat deze helemaal voor hem is. Hij heeft straks al een paar dingen ingepakt, die we deze dagen toch niet meer nodig hebben. Langzaam zijn we aan het afronden hier.
Vanmiddag wilde hij toch even zwemmen, maar daar waren we snel van terug. Wat is het water koud zeg, brrrrr. Om 3 uur hebben we natuurlijk nog even met Rens en opa en oma geskypt, maar helaas was Jingjing moe en die viel in de tussentijd in slaap.
We hebben hem toch maar niet te lang laten slapen, want anders wordt het vanavond een strijd, dus nog maar even naar de lounge verdieping gegaan en eind van de middag met Joris, Karien en Fu Wei naar het plein geweest waar allemaal fitness apparaten staan. Het is wel heel bijzonder hier in China. Speeltuinen voor kinderen buiten zie je niet, maar overal fitness apparaten waar ook alle chinezen op aan het trainen zijn. En je kijkt je ogen uit hoe lenig de mensen hier allemaal zijn.
Daarna een restaurant opgezocht waar we weer heerlijk voor weinig hebben gegeten en terug naar de hotelkamer. Eerst het bad ritueel en daarna de woordjes oefenen uit het boekje mijn eerste 100 woordjes. Het is zo mooi om te zien. Jingjing wil de laatste dagen steeds de woordjes oefenen. Dat gaat vast snel goedkomen met zijn Nederlands. En zelfs de letter R gaat aardig goed.
Het allermooiste was dat hij zelf aangaf dat hij naar bed wilde en nog wel in zijn eigen bed. Met hele kleine stapjes gaat het steeds iets beter. En we moeten ook niet vergeten dat hij pas twee weken bij ons is.
Samen met het mooie bericht van het begin van de dag kunnen we zeggen dat we twee kanjers hebben.