Gezellige dag in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu Gezellige dag in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu

Gezellige dag in Beijing

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Juli 2014 | China, Peking

Vannacht merkten we voor de tweede nacht dat Jingjing vroeg in de ochtend bij ons in bed kwam om daar verder te slapen. We laten het maar even zo. Wellicht voelt hij zich dan veiliger.

Nadat we aangekleed waren zijn we naar het ontbijt gegaan en wat was het gezellig. Met vier stellen Nederlanders gezamenlijk ontbeten en onze verhalen en ervaringen uitgewisseld. Jingjing vond het geweldig, want hij heeft nog heerlijk gestoeid en gespeeld met de andere kinderen.

Teruggekomen van het ontbijt, zijn we met hem naar het zwembad gegaan. Eerst vond hij het wel een beetje spannend, maar later had hij de grootste lol. Er lagen zwembanden en daar sprong hij in vanaf de kant en als papa hem op de buik hield, dan maakte hij de zwembeweging. En wat denk je dat meneer uit het water wilde….nou echt niet, maar goed toch maar eruit. Irma is toen even naar de Carrefour geweest om stokbrood en beleg te halen, om toch maar eens een aardig normaal Nederlandse lunch te nemen. Voor Jingjing had ze voor de zekerheid noodles meegenomen, maar wat denk je, hij had toch liever ook dit keer het stokbrood.

‘s Middags nog even Beijing in geweest om een nieuwe zonnebril voor mama te kopen, want de andere was stuk gegaan en daarna nog even naar de fitnessapparaten die overal gewoon op straat te vinden zijn. Jingjing vond het prachtig.

Om half 6 hadden we met de andere drie stellen afgesproken om uit eten te gaan. Want twee stellen gaan morgenavond naar huis. GJ wist een goede chinees om te gaan eten, waar je ook goed eten kunt afhalen. Nou het was er erg goed en erg gezellig zo met 8 volwassenen en 6 kindjes. Terug gekomen in het hotel zijn we nog even naar de 15e verdieping gegaan. Dit is de verdieping waar een loungebar is. Hier kun je heen als je een royal kamer hebt geboekt. ’s-Ochtends kun je daar een klein ontbijt nuttigen, maar dat is zonde, want die is beneden luxer, ’s middags kun je daar gebruik maken van een high tea en tussen 18:00 uur en 20:00 uur kun je er nog gezellig iets drinken. Een soort van een happy hour. Wat had Jingjing de avond van zijn leven. Lekker samen gespeeld met Daren op de Ipad en hij was erg lief voor Yue. Als Yue te ver weg ging van ons of viel (hij is anderhalf) dan tilde Jingjing hem op en bracht hem weer naar zijn moeder. Ook heeft hij heerlijk met hem samen gedanst. Want was hij trots.

Uiteindelijk pas weer rond 21:00 uur naar de kamer, dus Jingjing lag weer laat in bed.

Morgen staat er denk ik voor hem een leuke dag te wachten. We gaan dan naar de dierentuin

• 10 Juli 2014 - 23:55

Mechy:

Wat heerlijk om te lezen. Herinneringen van 10 jaar geleden. Wij zaten toen in het zelfde hotel en hebben gegeten in hetzelfde restaurant. Geniet nog even van de bijzondere reis.

• 11 Juli 2014 - 09:00

Lonneke:

Wat een knappe en zorgzame zoon hebben jullie zeg! Geweldig om te lezen.