Terug naar Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu Terug naar Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Familie Heijenk - WaarBenJij.nu

Terug naar Beijing

Door: Irma

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Juli 2014 | China, Peking

Vandaag de dag om weer terug te keren naar Beijing. Half 3 moeten we klaar staan, dus voor vandaag besloten om te ontbijten bij Starbuck’s. Eens even iets anders dan al het Chinese eten ’s-morgens. Daarna een winkelstraat door gelopen die we gisteren pas ontdekt hadden (ook al hadden we die eerder ontdekt, dan hadden we er toch geen tijd voor gehad) en voor Jingjing nog even twee shirtjes gekocht. En wat is hij daar dan trots op. Dit was het eerste wat hij Angela vertelde toen hij haar zag J. Daarna terug naar onze hotelkamer om samen met Jingjing de koffers weer ingepakt. Hij zijn spullen erbij in, zodat hij wel weet dat hij met ons meegaat.

Rond twaalf uur naar de Mc Donalds gelopen om te lunchen. En wat was het daar druk en warm. Dus snel opgegeten en gauw terug naar de kamer om nog even te relaxen en Jingjing nog even een Dvd gekeken van spongebob om om twee uur uit te checken.

Om 15:00 uur aangekomen op het vliegveld en we dachten nou dat is mooi. Na alle controles te hebben gehad een uurtje wachten en dan het vliegtuig in. Ja mooi niet dus. In plaats van 17:00 uur vliegen, pas om 19:30 uur vliegen. Dus toen we dat hoorden zijn we eerst maar iets gaan eten. En we zeiden tegen elkaar, dat zal een lange zit worden met Jingjing, maar boven alle verwachtingen heeft hij zich voorbeeldig gedragen voor een kindje van bijna 6 die heel lang moet wachten.
Ook op het vliegveld praatte Jingjing met iedereen. Van alles Chinezen horen we dat hij al zo goed Chinees spreekt en wijs is. Wij hadden geen geheimen voor Angela, Jingjing vertelde haar echt alles. Toen we om goed 19:00 konden boarden, sprak ons een Nederlands sprekende man ons aan. Het bleek een Belg te zijn die al 3 weken langs veel Chinese steden trok om onderdelen voor treinen te verkopen. Hij was blij dat hij eindelijk weer eens Nederlands kon praten en dat hij naar huis ging, hij was die drukke en vaak onbeleefde Chinezen wel zat.
Toen we in Beijing aankwamen, kwamen we erachter dat het Karien en Joris, die tegelijk met ons om 18:15 uur zouden landen, op ons met de gids hadden gewacht, totdat wij geland waren. Dus we waren allemaal pas om 22:00 uur in het hotel en zoals jullie misschien al wel verwachten….wilde Jingjing natuurlijk eerst nog in bad, dus toch maar even gedaan, waarna hij rustig ging slapen. Hopelijk slaapt hij morgen iets langer, maar we houden maar weer rekening met ongeveer half 7. Haha dat zijn we gelukkig met Rens ook al wel gewend.

• 07 Juli 2014 - 18:14

Alexander (collega Bert):

Ik hoop dat jullie thuis een bad hebben :-)

• 07 Juli 2014 - 20:53

Shu Ao Bei (Boas Bril) :

Hoi Jing Jing,

Wat ben ik blij dat jij ook een Nederlandse papa en mama hebt gekregen. Je kent me zeker nog wel. Wij hebben vanaf het begin samen gewoond in het tehuis in Yantai. Ik ben al weer een tijdje in Nederland en woon in Hardenberg (Overijssel). We hebben nog contact met het kindertehuis en via Rain(contactpersoon)kwamen we erachter dat jij ook naar Nederland zou komen. Papa heeft even gegoogled op jouw naam en we vonden het weblog. Wat geweldig! Ik heb nog veel foto's waar we samen op staan.
    Ik spreek geen Chinees meer, maar goed Nederlands. Dat leer je gauw genoeg.
    Ik kan niet wachten tot ik je kan zien, maar papa en mama hebben gezegd dat ik nog even moet wachten omdat jij ook moet wennen. Ik snap dat wel. Ik heb zelf ook flink moeten wennen. En doe dit nog steeds.
    Ik wens jou een goede tijd toe met je papa en mama en alvast welkom in Nederland!
    Ook de hartelijke felicitaties van mijn papa en mama voor jullie.
    Heel veel geluk en liefde samen als prachtig gezin!
    Groetjes Shu Ao Bei (Boas) Roepnaam tehuis(peepee)